رضایت آمریکا از پیشرفت مذاکرات در وین

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاراوی افزود: با توجه به این موضوع هنوز باید کار‌های بسیاری صورت گیرد.

رابرت مالی ادامه داد: آماده حضور در پنجمین دور گفتگو‌های وین هستیم تا بتوانیم قدم‌های مثبتی به سمت بازگشت دوجانبه به پایبندی برجام داشته باشیم.ن، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی پیامی در صفحه شخصی خود در فضای توئیتر از سازنده بودن گفتگو‌های وین خبر داد و نوشت: آخرین دور گفتگو‌های صورت گرفته در وین سازنده بود و شاهد پیشرفت‌هایی معناداری در آن بودیم.این در حالی است که در روز دوشنبه، ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی اقدام به تمدید یک ماهه تفاهم فنی دو طرفه خود کردند و در این راستا کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اعلام کرده است که تصمیم ایران بمنظور تداوم ضبط داده‌های دوربین‌های آژانس حداکثر تا یک ماه دیگر، از سوی سازمان انرژی اتمی به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده است.

 

از سوی دیگر پس از چهار دوره مذاکره میان کشور‌های درگیر برجام در وین، واشنگتن هنوز ادعا می‌کند که تنها در صورتی که دو طرف به برجام بازگرداند حاضر است تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.

انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا نیز با اشاره به تمدید تفاهم فنی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را خبر خوبی دانست و گفت: این مسئله فضای بیشتری را برای حصول توافق در وین فراهم می‌کند.

وی با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات وین از روز سه شنبه، ادامه داد: روز سه شنبه، کارمان را شروع می‌کنیم. تلاش‌ها را برای رسیدن به اجرای کامل برجام مضاعف خواهیم کرد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه