ظریف در نشست فلسطین سازمان ملل سخنرانی می‌کند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در پی بی عملی شورای امنیت سازمان ملل متحد که پس از چهار بار تشکیل جلسه، نتوانست حتی یک بیانیه برای توقف تنش اخیر در فلسطین و جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌گناه غزه صادر کند، به ابتکار کشورهای اسلامی، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سطح وزیران تشکیل جلسه خواهد داد.این نشست در روز پنج شنبه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود برخی از وزرای خارجه خود را به این نشست برسانند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که اکنون در سفر اروپایی به سر می‌برد هم قرار است در این نشست سخنرانی داشته باشد.مخالفت آمریکا با صدور قطعنامه یا بیانیه شورای امنیت، بار دیگر نشان داد ادعای حقوق بشری آمریکا یک بازی سیاسی است و هیچ‌گاه واشنگتن حاضر نخواهد شد، جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

 

کاخ سفید تاکنون تنها با تکرار حق دفاع از خود برای رژیم صهیونیستی و ارسال 730 میلیون دلار سلاح از پول مالیات دهندگان این کشور، به تداوم جنایت علیه فلسطینی‌ها چراغ سبز نشان داده است و حتی اظهارات ضد صهیونیستی را با یهودستیزی یکسان می‌داند.

این در حالی است که اکثر کشورهای جهان و مردم آزاده آنها، خواستار پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی هستند که در حملات اخیر ابایی برای کشتار غیرنظامیان به بهانه‌های واهی ندارد و به صراحت مرتکب جنایت جنگی می‌شود.

مردم سراسر جهان با برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین، نشان داده‌اند هیچ‌گاه به این رژیم مشروعیت نمی‌دهند و حتی در قلب آمریکا یعنی نیویورک هم هزاران نفر با سردادن شعارهایی، تاکید کردند که تنها یک کشور به نام فلسطین با سرزمین پیش از 1948 را به رسمیت می‌شناسند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه