عملیات پاک‌سازی منتقدان ترامپ

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،  با اخراج لیز چنی از حزب جمهوری‌خواه که از کهنه‌کاران این حزب به شمار می‌آمد، حالا الیس استفانیک به‌عنوان نفر سوم حزب در مجلس نمایندگان انتخاب شده است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، استفانیک جزو کسانی است که کاملا به ادعای دونالد ترامپ باور دارد و معتقد است که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰‌ تقلب شده است.

لیز چنی که در سخنرانی‌هایش ترامپ را عامل تحریک شورشی‌ها برابر همین اساس پس از اخراج چنی از حزب جمهوری‌خواه، روز جمعه این حزب الیس استفانیک، نماینده نیویورکی را جانشین وی کرد و حالا رهبر سوم این حزب در مجلس نمایندگان جزو سرسخت‌ترین حامیان ترامپ به‌حساب می‌آید.  لیز چنی، نماینده وایومینگ بوده و حالا انتخاب دوباره‌اش به‌عنوان نماینده از این ایالت سوپر جمهوری‌خواه بسیار سخت است.

رای‌گیری مخفیانه در روز جمعه که در سالن اجتماعات زیرزمینی در کاپیتول هیل برگزار شد، اوج یک کارزار قابل توجه جمهوری‌خواهان برای پاک‌سازی منتقد سرشناس ترامپ از صفوف آنها بوده است. این رای‌گیری در واقع نشان‌دهنده تقویت ترامپ در حزب و آزمونی برای وفاداری به رئیس‌جمهور پیشین این کشور به‌حساب می‌آید؛ کسی که ممکن است در انتخابات سال ۲۰۲۴ مجددا نامزد جمهوری‌خواهان در این حزب باشد. در این راستا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا  بلافاصله پس از انتخاب الیز استفانیک به‌عنوان جانشین لیز چنی از این انتخاب استقبال کرد.ی حمله به کنگره در ششم ژانویه معرفی کرده، صراحتا گفته است که ادعای ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات را باور ندارد. او همچنین در کنگره جزو معدود جمهوری‌خواهانی بود که به استیضاح ترامپ رای داده بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه