جنگ خیابانی در سرزمین های اشغالی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ «عروه ابراهیم»، «ویلیان رابرتس» و «تد رجنسیا» در گزارش ۱۳ می ‌برای الجزیره نوشتند، اسرائیل دیروز با حملات هوایی و توپخانه‌ای همچنان باریکه غزه را بمباران کرد. در همین احوال، گزارش‌هایی هم از احتمال حمله زمینی به غزه مطرح شد.
 
خبرگزاری فرانسه نوشت: «در حالی که ابتدای بامداد جمعه ارتش اسرائیل از ورود نیروهای خود به غزه خبر داد و سخنگوی این ارتش هم چنین گزارشی برای خبرگزاری فرانسه تایید کرد، دو ساعت بعد ارتش با ارسال یادداشتی به رسانه‌ها مبنی‌بر اینکه «سربازی وارد غزه نشده است» از اشتباه در ارتباطات نظامی سخن گفت». در حالی که تجمع تانک‌ها و نیروهای اسرائیلی در مرز غزه نگرانی‌ها از احتمال حمله زمینی ارتش به این منطقه را افزایش داد اما حماس هم بیکار ننشست. این گروه با رونمایی از موشکی که «عیاش ۲۵۰» نامیده، مدعی شد که از این نوع موشک جدید که بردی حدود ۲۵۰ کیلومتر دارد به سوی فرودگاه شهر ایلات در جنوب اسرائیل و سواحل دریای سرخ شلیک کرده است.

«صفوت الکهلوت»، گزارشگر دیگر الجزیره که به صورت زنده گزارش‌هایی برای این پایگاه خبری ارسال می‌کرد (و الجزیره نیز دائم اخبار خود را به‌روزرسانی می‌کرد) نوشت در اوایل صبح جمعه، نیروهای اسرائیلی در مرز تجمع کرده بودند. اگرچه هر لحظه احتمال وقوع جنگ زمینی می‌رود اما تا لحظه تنظیم این گزارش هنوز اخباری دال بر حمله زمینی مخابره نشده بود. این گزارشگر نوشت: «عملیات زمینی مستلزم آمادگی‌سازی‌های زیاد و نیروهای زیادی است.»

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه