بایدن تصمیمات ترامپ را عامل شیوع کرونا در آمریکا دانست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جو بایدن عصر شنبه در پاسخ به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود دولت گذشته سیستم آزمایشگاهی شکسته‌ای را به ما تحویل داد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: ما یک کتاب راهنمایی را فراهم کردیم اما او آن را نادیده گرفت. ما یک دفتر آمادگی برای همه‌گیری ایجاد کردیم اما او آن را بست.

معاون اول باراک اوباما و داوطلب ریاست جمهوری آمریکا ادامه داد: ما یک مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها را در چین داشتیم تا شیوع بیماری‌ها را شناسایی و مهار کند اما او آنها را از آنجا خارج کرد.

بایدن تصریح کرد: ترامپ می‌تواند تلاش کند و سرزنش را به سمت هرکسی که می‌خواهد متمایل سازد اما واقعیت این است که اقدامات او باعث شد که آماده نباشیم.

ترامپ در روزهای اخیر تکرار کرده است که دولت‌های پیشین به ویژه باراک اوباما «آزمایش‌های شکسته» را برایشان باقی گذاشته است در حالیکه این ویروس پس از سه سال از رفتن آنها ایجاد شد.

خبرنگار سی ان ان روز پنج‌شنبه از ترامپ پرسید که چرا رئیس جمهوری پیشین را مقصر می‌داند در حالیکه سه سال از پایان کارشان می‌گذرد.

وی افزود چگونه از آزمایش‌های شکسته سخن می‌گویید در حالیکه این ویروس به تازگی ایجاد شده است و چگونه ممکن است آنها آن را خراب کرده باشند.

برخی از منابع خبری در رد اظهارات ترامپ عنوان می‌کنند در سال ۲۰۰۹ و در پی شیوع آنفلوآنزای ان۱ اچ۱ تنها ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر جان باختند در حالیکه شیوع ویروس کرونا در مدت چهار ماه، بیش از ۶۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده، تا این ساعت تعداد یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۱۹ نفر گرفتار کووید-۱۹ در آمریکا شناسایی شده‌اند و تعداد ۶۶ هزار و ۵۱ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

ترامپ ادعا کرده بود بر اساس اقدامات «بسیار خوب» دولت وی، جان باختگان ناشی از کرونا در آمریکا بیش از ۶۰ هزار نفر نخواهند بود. وی پس از آنکه رقم مرگ‌ومیر به ۵۵ هزار نفر رسید، گفت این تعداد بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر خواهد بود.

کارشناسان بهداشتی آمریکا پیش‌بینی کرده بودند جان باختگان کرونایی آمریکا، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر خواهد بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه