ظریف: اقدامات ایران در راستای برجام است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «پرس تی وی»  در ابتدای مصاحبه خود در خصوص ضرب‌الاجل 23 فوریه (پنجم اسفندماه) ایران برای توقف اجرای پروتکل الحاقی گفت: «طبق پاراگراف 36 برجام، ایران حق دارد در صورت عدم پایبندی دیگر اعضای برجام به تعهداتشان، اقدامات چاره‌ای در پیش بگیرد و هم‌اکنون ایالات متحده برجام را نقض کرده است و در حقیقت هر آنکس را که از این توافق پیروی کرده را تنبیه کرده است کشورهای اتحادیه اروپا نیز به تعهداتشان عمل نکرده‌اند...ما این اقدامات را در راستای برجام انجام داده‌ایم، ما برجام را نقض نکرده‌ایم...مجلس شورای اسلامی با جهان حرف نمی‌زند با ما بعنوان مجریان قانون حرف می‌زند و می‌گوید تا زمانی‌که نتوانید به ما نشان دهید که طرف‌های برجام به تعهداتشان در قبال ایران پایبند بوده است، بنابراین دیگر نمی‌توانید به تعهدات اختیاری خود ذیل برجام پایبند باشید این یک ضرب‌الاجل نیست بلکه اولتیماتوم است».

ظریف در خصوص سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «ما چیزی برای پنهان کردن نداریم، ایران یک حقیقت ژئوپولتیکی است که ایران هرگز به دنبال ساخت تسلیحات نبوده و نیست».

رییس دستگاه دیپلماسی ایران در خصوص ریاکاری و دورویی کشورهای غربی در قبال برنامه تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی و برنامه هسته‌ای ایران گفت: «هیچ جدیتی درباره این موضع نیست. من دیروز توییتی را منتشر کردم. گزارشی در گاردین در خصوص گسترش دیمونا منتشر شد. دیمونا تنها کارخانه بمب‌سازی در خاورمیانه (غرب آسیا) است. این یک راز آشکار است. آیا ابراز نگرانی از سوی رئیس‌جمهور (جو) بایدن یا صدراعظم (آنگلا) مرکل یا رئیس‌جمهور ماکرون شنیده‌ایم؟ آیا ذره‌ای ابراز نگرانی کرده‌اند؟ بنابراین هرگونه ابراز نگرانی درباره برنامه هسته‌ای ایران مزخرف است. این ریاکاری آنها است. اگر نگران عدم اشاعه هستند، ایران عضو ان پی تی (پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی) نیست...هیچ‌کسی به این مساله اهمیتی نمی‌دهد».

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه