۵اسفند آغاز کاهش نظارت آژانس بین المللی اتمی/ سکوت بایدن نشان‌دهنده یک بحث داخلی در آمریکاست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبه مجلس برای لغو تحریم ها گفت: همانطور که رییس جمهور گفتند دولت نظراتش را قبل از مصوبه به مجلس با شفافیت و صراحت اعلام کرد اما الان مصوبه مجلس قانون است. 

وی ادامه داد: از ۵ اسفند کاهش نظارت آژانس نه توقف نظارت آژانس است. ما عضو پادمان هستیم و آن را ادامه می دهیم. پروتکل الحاقی را ما خودمان انجام دادیم. به قرارداد پادمان متعهد هستیم و عضو پادمان هستیم و آن را ادامه خواهیم داد. ما پروتکل الحاقی را بدون تصویب در برجام اجرا کردیم و الان مجلس تصمیم گرفته این اجرا را متوقف کند.

وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: اتفاقی که ‌می‌افتد این است که با درخواستی که آقای گروسی انجام دادند با ایشان مشورت خواهیم کرد و این اتفاق صورت خواهد گرفت. سازمان انرژی اتمی به آژانس رسما اعلام کرده که از تاریخ ۲۳ فوریه اقدامات داوطلبانه ما در اجرای پروتکل الحاقی متوقف خواهد شد اما نظارت آژانس ادامه پیدا خواهد کرد.در مورد کیفیت هم سازمان (انرژی اتمی) آمادگی دارد با آژانس گفت و گو کند و به نتیجه برسد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه