صعود ارزهای دیجیتالی

به گزارش سی ان بی سی، بانک مرکزی چین به عنوان پیشروترین بانک مرکزی جهان در عرصه ارزهای دیجیتالی که توانسته است نخستین ارز دیجیتالی رسمی جهان را به طور آزمایشی و با موفقیت راه اندازی کند از آغاز توزیع یوان دیجیتال در بین متقاضیان این ارز که دارای شرایط های لازم باشند خبر داده است. به گفته نشریه فایننشیال تایمز، سیاست گذاران چینی ممکن است یوان دیجیتالی را به عنوانی ابزاری برای جایگزن کردن یوان با دلار و کاهش نقش دلار در نظام مالی استفاده کنند.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گری گینزلر- گزینه پیشنهادی جو بایدن برای تصدی سمت رییس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا گفته است باید نظارت بیشتری بر بازار ارزهای دیجیتالی صورت گیرد و رویکرد سختگیرانه تری برای محافظت از منافع مشتریان این ارزها اتخاذ شود. این سخنان به فاصله کمی پس از آن بیان می شود که ایلان ماسک- بنیان گذار تسلا که پیشتر دوج کوین را ارز مردم خوانده بود در تغییر موضعی آشکار توییت کرد: اگر مالکان عمده دوج کوین اقدام به فروش آن ها کنند به آن ها حق می دهم!

صندوق سرمایه گذاری بانک مورگان استنلی که ارزش دارایی های آن حدود ۱۵۰میلیارد دلار برآورد می شود از احتمال سرمایه گذاری این بانک بر روی ارز دیجیتالی بیت کوین خبر داده است. مورگان استنلی دومین بانک بزرگ آمریکایی پس از جی پی مورگان است که نسبت به سرمایه گذاری در بیت کوین ابراز علاقه کرد. هرچند هنوز بسیاری از فعالان مالی نسبت به نوسانات بسیار بالای ارزهای دیجیتالی انتقاد دارند اما روند ورود به این بازار اخیرا شدت یافته است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه