دلار در معاملات جهانی صعودی شد

به گزارش رویترز، اطمینان سرمایه گذاران به رشد اقتصادی آمریکا هنوز به طور کامل احیا نشده است. داده های جدید نشان می دهد که در ماه دسامبر حجم سرمایه خروجی از آمریکا ۰.۶ میلیارد دلار بیشتر از حجم سرمایه ورودی به این کشور بوده است. همچنین در این ماه دارندگان اوراق قرضه دلاری حدود ۲۰.۷ میلیارد دلار از این اوراق را به فروش رسانده اند. با این حال خبر امیدوارکننده برای رشد اقتصادی آمریکا این می تواند باشد که رشد بخش خرده فروشی در این ماه باز هم نسبت به ماه قبل افزایش داشته است که این مساله به تقویت رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وقوع رشته ای از کولاک های برفی و سرمای کم سابقه در شماری از ایالت های آمریکایی می تواند باعث کاهش مجدد سطح فعالیت های اقتصادی در ماه فوریه شود و بازگشت اقتصاد به سطوح بالاتر را با تاخیر همراه کند. اکنون در ایالت های تگزاس، اورگون و می سی سی پی حالت فوق العاده اعلام شده و برای ساکنین ۱۹ ایالت این کشور وضعیت هشدار صادر شده است. بارش سنگین برف موجب قطعی برق، اخلال در برنامه حمل و نقل عمومی و پروازها و همچنین اخلال در زنجیره حمل و نقل شده است که به طور موقت برخی از کسب و کارها را با تعطیلی قسمتی از بخش ها مواجه کرده است.  

پس از آنکه دموکرات ها در مجلس سنا نتوانستند دو سوم کل آرا را برای استیضاح ترامپ به دست آورند، حالا یک سناتور جمهوری خواه از احتمال استیضاح کامالا هریس- معاون اول بایدن در صورت کسب اکثریت کنگره و سنا توسط جمهوری خواهان خبر داده است! لیندزی گراهام که از وی به عنوان یکی از چهره های حامی ترامپ یاد می شود همچنین از لزوم جایگزینی سناتورهای جمهوری خواهی سخن گفته است که به استیضاح ترامپ رای مثبت داده بودند. کمیته مرکزی حزب جمهوری خواه رای چارلز بور- سناتور جمهوری خواه کارولینای شمالی به استیضاح ترامپ را شوکه کننده خوانده است.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه