دلار جهانی صعود کرد

به گزارش رویترز، وقوع رشته ای از کولاک های برفی و سرمای کم سابقه در شماری از ایالت های آمریکایی می تواند باعث کاهش مجدد سطح فعالیت های اقتصادی در ماه فوریه شود و بازگشت اقتصاد به سطوح بالاتر را با تاخیر همراه کند. اکنون در ایالت های تگزاس، اورگون و می سی سی پی حالت فوق العاده اعلام شده و برای ساکنین ۱۹ ایالت این کشور وضعیت هشدار صادر شده است. بارش سنگین برف موجب قطعی برق، اخلال در برنامه حمل و نقل عمومی و پروازها و همچنین اخلال در زنجیره حمل و نقل شده است که به طور موقت برخی از کسب و کارها را با تعطیلی قسمتی از بخش ها مواجه کرده است.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پس از آنکه دموکرات ها در مجلس سنا نتوانستند دو سوم کل آرا را برای استیضاح ترامپ به دست آورند، حالا یک سناتور جمهوری خواه از احتمال استیضاح کامالا هریس- معاون اول بایدن در صورت کسب اکثریت کنگره و سنا توسط جمهوری خواهان خبر داده است! لیندزی گراهام که از وی به عنوان یکی از چهره های حامی ترامپ یاد می شود همچنین از لزوم جایگزینی سناتورهای جمهوری خواهی سخن گفته است که به استیضاح ترامپ رای مثبت داده بودند. کمیته مرکزی حزب جمهوری خواه رای چارلز بور- سناتور جمهوری خواه کارولینای شمالی به استیضاح ترامپ را شوکه کننده خوانده است.  

ماریو دراگی- رییس سابق بانک مرکزی اروپا با کسب رای اعتماد مجلس ایتالیا نخست وزیر جدید این کشور خواهد بود. انتصاب یک فرد با سابقه بانکی در کشوری که یکی از حادترین بحران های بدهی را در قاره سبز دارد می تواند تا حدی باعث آرامش خیال بیشتر معامله گران از آینده سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو شود.   از وی به عنوان چهره ای توانمند در مدیریت بحران بدهی که جدی ترین مشکل اقتصاد ایتالیا نیز هست یاد می شود. بسیاری از سمت ها کلیدی نظیر وزرای دفاع و خارجه در سمت خود ابقا شده اند و تیم دراگی بیشتر در حوزه اقتصادی فعال خواهد بود.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه