روز عالی بورسهای جهان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  جو بایدن و شی جین پینگ- روسای جمهور آمریکا و چین- برای نخستین بار با یکدیگر به صورت تلفنی گفتگو کرده اند که این مساله باعث افزایش امید معامله گران نسبت به کاهش تنش ها بین دو اقتصاد نخست جهان شده است. انتظار می رود روابط دو کشور نسبت به دوران ریاست جمهوری ترامپ بهتر شود اما بعید است که دو کشور به یک سطح عادی از روابط برسند. مقامات جمهوری خواه در کنگره و سنا با انتقاد از بایدن، او را به کوتاهی در برابر چین متهم کرده اند و از وی خواسته اند تا رویکرد سخت تری را نسبت به پکن اتخاذ کند. 

طبق گزارش جدید کمیسیون اروپا، متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو ۳.۸ درصد خواهد بود که نسبت به برآورد قبلی ۰.۸ درصد بیشتر است اما رشد اقتصادی اتحادیه اروپا به جای ۳.۹ درصد قبلی، ۳.۷ درصد پیش بینی شده است. اتحادیه اروپا انتظار دارد تا سال ۲۰۲۲ سطح اقتصاد این اتحادیه به زمان قبل از کرونا باز گردد اما روند احیای اقتصاد در برخی از کشورها طولانی تر خواهد بود. پیش بینی شده که محدودیت ها تا ماه مارس ادامه پیدا خواهد کرد.  

جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا با تاکید بر اهمیت حفظ سیاست های مالی کنونی گفته است که بازار کار در وضعیت شکننده ای قرار دارد و باید تا رسیدن به وضعیت تعادل به حمایت از آن ادامه داد. وی که در جمع اعضای کلوب اقتصادی نیویورک حاضر شده بود هشدار داد رسیدن به حالت اشتغال کامل اصلا کار راحتی نخواهد بود و نیازمند آن است که اقدامات بیشتری چه در حوزه سیاست گذاری و چه در حوزه میدانی صورت گیرد. پاول همچنین نگرانی ها از افزایش شدید تورم با ادامه روند کنونی را منطقی دانست اما وعده داد که فدرال رزرو با تمام توان تلاش کند اوضاع را مدیریت کند.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه