روند صعودی بورس‌های جهانی ادامه دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛  شاخص خوشبینی به اقتصاد آمریکا در ابتدای ماه فوریه با افزایش ۱.۸ واحدی به ۵۱.۹ واحد رسیده است که بالاترین سطح ثبت شده از ماه اکتبر محسوب می شود. دموکرات ها که اکنون کنگره و سنا و هم چنین کنترل کاخ سفید را در دست دارند در تلاش هستند تا بسته حمایتی جدید را با ۱.۹ تریلیون دلار اعتبار به تصویب رسانده و اجرایی کنند. تا پیش از این دولت قبلی حدود ۳.۵ تریلیون دلار برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا و کمک به تقویت رشد بخش های مختلف هزینه کرده بود که انتظار می رود این روند کماکان ادامه داشته باشد.  

در شرایطی که رشد اقتصادی کشورهای جهان در حال افزایش است رییس بانک مرکزی اروپا از در پیش بودن یک دوره سخت دیگر خبر داده است. کریستین لاگارد با بیان اینکه اقتصاد اروپا در یک چاله عمیق قرار دارد از تاخیر در پیشرفت برنامه واکسیناسیون طبق برنامه ریزی قبلی انتقاد کرده است. صندوق بین المللی پول پیش بینی خود از رشد اقتصادی امسال کشورهای عضو منطقه یورو را با یک درصد کاهش به ۴.۲ درصد رسانده است. برآورد این نهاد از رشد اقتصادی هر چهار اقتصاد بزرگ اروپایی کاهش یافته است.  

با ادامه تحقیقات در خصوص راه های مقابله با کرونا واکسن های جدید در حال ورود به بازار هستند. شرکت جانسون اند جانسون اعلام کرده است واکسن جدید ساخت این شرکت می تواند تا ۸۸ درصد برابر کرونا ایمنی ایجاد کند. با این حال برخی از گزارشات حاکی از واکنش های شدید آلرژیک افراد دریافت کننده واکسن های موجود بوده است که در برخی از موارد حتی به مرگ فرد ختم شده است. اگر واکسن ها موفق به ایجاد ایمنی در سطح همگانی نشوند این نگرانی وجود دارد که شاهد جهش های مجدد ویروس کرونا و بروز آن به شکل نیرومندتر باشیم.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه