دلار صعود کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی هنوز فاصله زیادی تا سطح مطلوب دارد و رشد اقتصادی بسیاری از آن ها در محدوده صفر درصدی یا منفی قرار دارد. اقتصاد آلمان سال ۲۰۲۰ را با رشد منفی پنج درصدی به پایان رساند که اگرچه بهتر از عملکرد سال ۲۰۰۹ با رشد منفی ۵.۷ درصد است اما یکی از بدترین عملکردهای اقتصاد این کشور در تاریخ معاصر محسوب می شود. پیتر آلتمایر- وزیر اقتصاد آلمان با دشوار خواندن شرایط کنونی گفته است انتظار ندارد تا پیش از سال ۲۰۲۲ اقتصاد آلمان به شرایط قبل از بحران کرونا بازگردد. در سه ماهه چهارم سال قبل نیز رشد اقتصادی آلمان تنها ۰.۱ درصد بوده است. 

برخلاف برخی انتظارات، چین و آمریکا در دوره بایدن هم دست کم در ابتدای مسیر روابط کم تنشی را تجربه نکرده اند و اختلافات دو طرف تا حد زیادی پا بر جا مانده است. چوی تیانکای- سفیر چین در آمریکا در نخستین اظهار نظر مقامات ارشد چینی در خصوص رابطه با آمریکا گفته است چین همواره به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با آمریکا است و واشنگتن نباید از خط قرمزها عبور کند. تیانکای با بیان اینکه آمریکا دارای سو برداشت از مناسبات با چین است افزود: این یک برداشت غلط است که برخی مقامات آمریکایی چین را رقیب استراتژیک خود می دانند. 

احتیاط معامله گران نسبت به روزهای آینده بیش از پیش بیشتر شده به ویژه حالا که شمار مبتلایان به کرونا در جهان از رقم ۱۰۰ میلیون نفر نیز فراتر رفته است. در اروپا دولت آلمان پیش بینی خود از رشد اقتصادی امسال این کشور را به سه درصد کاهش داده که بسیار کمتر از رشد پیش بینی شده ۴.۴ درصدی قبلی است. آلمان در روزهای اخیر شاهد افزایش بی سابقه شمار مبتلایان و قربانیان کرونا بوده و دولت در نتیجه این اتفاق و با هدف کاستن از سرعت شیوع ویروس مجبور به اعمال برخی محدودیت ها شده است. 

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه