بورس‌های جهانی صعودی شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با وجود آغاز واکسیناسیون در بخش های بزرگی از جهان شمار قربانیان ویروس کرونا در سراسر جهان کماکان به طرز چشمگیری رو به افزایش است و این ویروس که حالا به مرگبارترین همه گیری قرن بیست و یکم تبدیل شده با دیگر توجه معامله گران را به خود جلب کرده است. علاوه بر عبور شمار قربانیان از دو میلیون نفر، برخی از ویروس شناسان نسبت به بومی شدن کرونا ویروس ها در برخی مناطق هشدار داده و گفته اند این احتمال وجود دارد که گونه هایی از این ویروس هیچ گاه از بین نرود.  

ترامپ در تازه ترین اقدام ضد چینی خود، اتباع آمریکایی را از خرید سهام یا سرمایه گذاری در شرکت هایی که تحت کنترل یا دارای ارتباط با ارتش چین هستند، منع کرده است.  دوران ریاست جمهوری ترامپ یکی از پر تنش ترین دوره ها در روابط واشنگتن و پکن بود. به جز جنگ تجاری که به اعمال متقابل تعرفه های اضافی بر حجم وسیعی از تجارت دو طرف منجر شد، شمار زیادی از شرکت های چینی از جمله بزرگ ترین تراشه سازان چینی و همچنین غول های فناوری ارتباطات این کشور نظیر هوآوی توسط آمریکا تحریم شدند. آمریکا همچنین امسال کنسولگری چین در شهر هوستون را نیز تعطیل کرد که این اقدام با واکنش متقابل چین مواجه شد.

شاخص خوش بینی به اقتصاد آمریکا در ابتدای ماه ژانویه به ۵۰.۱ واحد رسیده که این رقم نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد بیشتر شده است و نخستین افزایش خوش بینی در طول سه ماه اخیر محسوب می شود. فعالان اقتصادی آمریکا امیدوارند توزیع واکسن سرانجام آغازی بر پایان کابوس کرونا باشد و شروع به کار دولت جدید نیز امید آن ها را افزایش داده است. با این حال هنوز خانوارهای آمریکایی به مانند بسیاری از شهروندان کشورهای دیگر بخش بیشتری از درآمد خود را به نسبت قبل از زمان شیوع بحران کرونا پس انداز می کنند تا بتوانند در صورت کاهش درآمد خود از پس شرایط برآیند.   

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه