دلار صعود کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روند احیای اقتصادی کشورهای مختلف پس از همه گیری سال قبل احتمالا طولانی تر از آن خواهد بود که پیشتر تصور می شد. در سنگاپور دولت این کشور اعلام کرده است که سنگاپور با بدترین وضعیت اقتصادی در یک دهه اخیر مواجه است. در انگلیس نیز پس از آنکه بالاترین سطح هشدار ممکن پس از وخامت وضعیت شیوع کرونا در آن اعلام شد، انتظار می رود رشد اقتصادی مجددا آهسته شود. در نتیجه کرونا مدارس انگلیس مجددا تعطیل شده اند و اسکاتلند نیز اعلام کرده است هیچکس جز در موارد ضروری حق خروج از منزل را ندارد. 

همان طور که انتظار می رفت روند افزایش اعمال فشار روی شرکت های چینی برای حضور در بازار سرمایه آمریکا مجددا آغاز شده است و مقامات بورس نیویورک خبر از انجام مقدمات خارج کردن سه شرکت از تابلوهای معاملاتی را کلید زده اند. این سه شرکت شامل چاینا تلکام، چاینا موبایل و چاینا یونیکام از طرف آمریکا متهم به همکاری با ارتش چین شده اند. در طرف مقابل چین با هشدار نسبت به عواقب این اقدامات گفته است چین از منافع شرکت های چینی حمایت می کند و حق پاسخ را برای خود محفوظ می داند. پیشتر نیز حدود ۴۷ هزار اپلیکیشن و بازی چینی توسط اپل حذف شده بود.  

در ادامه رویکرد تنش زای آمریکا، مقامات وزارت بازرگانی این کشور اعلام کردند تعرفه وارداتی این کشور روی برخی از محصولات اروپایی نظیر قطعات هواپیما افزایش پیدا خواهد کرد. اروپا در واکنش به این اقدام اعلام کرده خواهان حل مسالمت آمیز این مساله است. پیش از این سازمان تجارت جهانی در ماه سپتامبر به اتحادیه اروپا اجازه داده بود تا روی فعالیت برخی از شرکت های آمریکایی در خاک کشورهای خود مالیات بیشتری وضع کند که این مساله در آن زمان هم با واکنش واشنگتن مواجه شد و مقامات آمریکایی، همتایان اروپایی خود را به رفتار ناعادلانه در مسایل تجاری و بازرگانی متهم کرده بودند.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه