ارزش دلار افزایش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، اروپا در واکنش به این اقدام اعلام کرده خواهان حل مسالمت آمیز این مساله است. پیش از این سازمان تجارت جهانی در ماه سپتامبر به اتحادیه اروپا اجازه داده بود تا روی فعالیت برخی از شرکت های آمریکایی در خاک کشورهای خود مالیات بیشتری وضع کند که این مساله در آن زمان هم با واکنش واشنگتن مواجه شد و مقامات آمریکایی، همتایان اروپایی خود را به رفتار ناعادلانه در مسایل تجاری و بازرگانی متهم کرده بودند. 

شرایط کنونی مالی آمریکایی باعث شده است تا معامله گران نسبت به احیای سریع دلار پس از عملکرد بد آن در سال ۲۰۲۰ چندان خوشبین نباشند. تحلیل گران به دلیل آنچه آن را کسری دوقلو عنوان می کنند، معتقدند فشار روی دلار کماکان بالا خواهد بود. این کسری دوقلو مربوط به کسری بودجه دولت و همچنین کسری تراز حساب تجاری است. طبق اعلام سایت رسمی اعلام بدهی آمریکا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۰ به ۲۷ تریلیون و ۵۵۳  میلیارد و ۴۹۶ میلیون دلار رسیده است. کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه دسامبر نیز به سه تریلیون و ۲۳۶ میلیارد و ۳۵۲ میلیون دلار رسیده است.

در ادامه اختلاف نظر بین سران دو حزب اصلی آمریکا، میچ مک کتنل- رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنا طرحی را ارایه داده که در آن که خواهان افزایش یارانه پرداختی به شهروندان آمریکایی از ۶۰۰ دلار فعلی به ۲۰۰۰ دلار است. از آنجایی که انتخابات میان دوره ای مجلس سنا تعیین کننده اکثریت دوره بعدی خواهد بود، هر دو حزب در تلاش هستند تا غلبه بر بحران اقتصادی ناشی از کرونا را به نام خود ثبت کنند و از این طریق آرای رای دهندگان را به سبد نامزدهای حزب خود بریزند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه