بیم و امیدهای اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۱

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اگرچه امیدهای ایجاد شده به واسطه کشف چند نمونه واکسن پیشگیری کرونا  چشم انداز خوش بینانه ای برای احیای اقتصاد درمانده جهان ایجاد کرده است، با وجود این برخی رویدادها و مسائل همچنان بر اقتصادهای در حال توسعه احتمالا حاکم خواهد بود که مجموعا ۳۰ تریلیون دلار یا حدود ۲۴ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی را دربرمی گیرد.

کشف واکسن کرونا

پس از توقف بخش بزرگی از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع مرگبار کرونا، خوش بینی فزاینده ای درباره واکسن های چندگانه وجود دارد که به مهار همه گیری کمک خواهد کرد. با این وجود، نگرانی هایی درباره توزیع عادلانه واکسن در جهان وجود دارد. کشورهای ثروتمندتر از منابع وسیع تری برای تضمین وعده هایشان برخوردار هستند؛ در حالی که بسیاری از کشورهای در حال توسعه به گروه های بین المللی وابسته اند که متعهد شده اند واکسن ها با قیمت مناسب در دسترس همگان قرار گیرد. تجهیزات حمل و نقل، توزیع و مدیریت منابع نیازمند زیرساختهای پیشرفته و تخصص پزشکی است که امکان دارد در همه کشورها موجود نباشد.

در صورت کنار رفتن ابر سیاه و مرگبار کرونا، در کنار رونق تدریجی بازارها، کسب و کار و اقتصاد جهان، صنعت پردرآمد گردشگری نیز جان دوباره خواهد گرفت این به معنای رونقی قابل توجه در کسب و کار شرکت های هواپیمایی، حمل و نقل زمینی، هتل ها و رستوران ها، فروشگاه ها و ... خواهد بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه