ارزش دلار کاهش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با این حال آنتونی فاوچی- مقام ارشد قرارگاه مقابله با کرونا در آمریکا با ابراز نارضایتی از روند کنونی گفته است که با تداوم این رویه، آمریکا نخواهد توانست به برنامه قبلی برای توزیع ۲۰ میلیون دوز واکسن تا پایان ماه ژانویه دست پیدا کند. با بیش از ۱۹ میلیون مبتلا و ۳۳۰ هزار کشته، آمریکا اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان است. 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صورت رسمی با توافق برگزیت موافقت کردند و طبق اعلام سباستین فیشر- سخنگوی دولت آلمان- که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، با این کار راه برای اجرایی شدن توافق از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی هموار می شود. خبر دیگر از اروپا اینکه به دلیل استقبال بالای شهروندان اروپایی از واکسن کرونا، دولت ها مجبور به اعمال اولویت بندی دریافت واکسن شده اند. حدود ۴۵۰ میلیون نفر در سطح اتحادیه اروپا زندگی می کنند و از زمان شروع بحران تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار شهروند اروپایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند. 

با توافق صورت گرفته بین لندن و بروکسل، بن بست در مذاکرات برگزیت پس از حدود چهار سال به پایان خواهد رسید. با وجود آنکه بخش بزرگی از مبادلات تجاری دو طرف به مانند قبل ادامه پیدت خواهد کرد اما در زمینه مهاجرت و رفت و آمد شهروندان اتحادیه اروپا و انگلیس به خاک یکدیگر با محدودیت های زیادی همراه خواهد بود. هنوز دو طرف به توافق بر سر میزان دسترسی بخش بانکی و مالی انگلیس به بازار اتحادیه اروپا نرسیده اند و بعید است اتحادیه اروپا با دسترسی کامل بخش مالی و بانکی انگلیس به بازار خود موافقت کند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه