بورس‌های جهانی صعودی شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همزمان با شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در جهان، بسیاری از کشورها از جمله اندونزی و تایوان کلیه پروازهای خارجی را تا اطلاع ثانوی به حال تعلیق درآورده اند. در برخی از دیگر کشورها نیز محدودیت های پرواز خارجی بیشتر و مدت زمان قرنطینه مسافران ورودی افزایش پیدا کرده است. با وجود مشاهده کرونای انگلیسی در برخی از نقط جهان، معامله گران امیدوارند روند واکسیناسیون گروه های حساس و کادر درمان از تلفات این ویروس که شمار قربانیان آن در حال نزدیک شدن به دو میلیون نفر هستند، بکاهد و روند بازگشت به شرایط قبل از آغاز بحران را تسریع سازد. 

سرانجام پس از گذشت چهار سال از رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، لندن و بروکسل بر سر جزییات روابط آینده خود به توافقات اولیه دست پیدا کردند. بدین ترتیب ریسک برگزیت بدون توافق تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است هر چند هنوز احتمال بروز اختلافاتی بر سر جزییات توافق وجود دارد. بوریس جانسون- نخست وزیر انگلیس و اورسلا فون در لین- رییس کمیسیون اروپا پس از دیدار با یکدیگر در کنفرانسی خبری حضور یافته و اعلام کرده اند این توافق به نفع هر دو طرف خواهد بود و همکاری نزدیک دو طرف ادامه می یابد. این توافق برای اجرایی شدن نیازمند تصویب در پارلمان اروپا و مجلس انگلیس خواهد بود. 

معامه گران در حال آماده کردن خود برای آمریکای پس از ترامپ هستند و اگرچه انتظار می رود در عرصه سیاست خارجی، جو بایدن همکاری ها با متحدان اروپایی و آسیایی این کشور را تقویت کند اما در عرصه سیاست داخلی احتمالا بسیاری از طرح های دموکرات ها با مخالفت سرسختانه از جانب جمهوری خواهان مواجه خواهد شد به ویژه آن که انتخابات مجلس سنا در برخی حوزه های انتخابی به دور دوم کشیده شده است و همین مساله نیز باعث می شود رقابت بر سر کسب اکثریت در مجلس سنا شدت و اهمیت بیشتری پیدا کند.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه