ارزش دلار افزایش یافت

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این معافیت طبق اعلام طرف چینی به مدت ۱۲ ماه اعتبار خواهد داشت و در راستای عمل به تعدات این کشور در فاز نخست توافق تجاری با آمریکا انجام می شود. چین در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا متعهد به افزایش واردات خود از این کشور با هدف کاستن از مازاد تراز حساب تجاری خود است. 

سال ۲۰۲۰ برای دلار در شرایطی به پایان می رسد که آسیب گسترده کرونا به اقتصاد این کشور و وادار شدن بانک مرکزی به چاپ گسترده پول، دلار را زیر فشار شدیدی قرار داد. ارزش دلار مقابل ارزهای معتبر جهانی در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط شش درصد کاهش را تجربه کرد تا بدین ترتیب یکی از بدترین سال های دلار در طول یک دهه اخیر به ثبت برسد. بسیاری از کارشناسان ارزی معتقدند استقراض سنگین کسب و کارهای آمریکایی و کاهش توان مالی مصرف کنندگان این کشور باعث خواهد شد دلار در ماه های نخست سال ۲۰۲۱ نیز کماکان تحت فشار باقی بماند و کار دشواری را در برابر رقای اصلی خود داشته باشد. 

اقتصاد آمریکا از کرونا ضربه بزرگی دیده و اکنون اصلی ترین کانون درگیر با کرونا د جهان محسوب می شود.  همین مساله نیز باعث شده است تا بزرگ ترین اقتصاد جهان از نظر رشد اقتصادی از چین عملکرد بدتری داشته باشد. بانک جهانی در تازه ترین برآورد خود از اقتصاد چین پیش بینی کرده است که اقتصاد این کشور در سال آینده ۷.۹ درصد رشد کند که در صورت تحقق، ۵.۹ درصد بیشتر از چیزی خواهد بود که در سال جاری به ثبت می رسد. به گفته این نهاد، اقتصاد چین به لطف بهبود شرایط بازار کار و افزایش تقاضای مصرفی و مخارج خانوار خواهد توانست در سال آینده به شرایط قبل از آغاز کرونا بازگردد.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه