دلار عقب رفت

به گزارش رویترز، اقتصاد آمریکا از کرونا ضربه بزرگی دیده و اکنون اصلی ترین کانون درگیر با کرونا د جهان محسوب می شود.  همین مساله نیز باعث شده است تا بزرگ ترین اقتصاد جهان از نظر رشد اقتصادی از چین عملکرد بدتری داشته باشد. بانک جهانی در تازه ترین برآورد خود از اقتصاد چین پیش بینی کرده است که اقتصاد این کشور در سال آینده ۷.۹ درصد رشد کند که در صورت تحقق، ۵.۹ درصد بیشتر از چیزی خواهد بود که در سال جاری به ثبت می رسد. به گفته این نهاد، اقتصاد چین به لطف بهبود شرایط بازار کار و افزایش تقاضای مصرفی و مخارج خانوار خواهد توانست در سال آینده به شرایط قبل از آغاز کرونا بازگردد.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک سال از مواجهه جهان با ویروس کرونا می گذرد و با توجه به روند فعلی در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد باقی ماندن این ویروس در صدر کانون توجهات معامله گران خواهیم بود. جهان در حالی وارد سال نو می شود که کماکان محدودیت های زیادی در تجارت خارجی، گردشگری و سیاست های پولی وجود دارد و توان مالی کسب و کارها نیز به دلیل تبعات اقتصادی و تجاری کرونا به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است. کمبود نقدینگی یکی از اصلی ترین دلایلی است که می تواند احیای رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد.  

انتشار اخبار جهش ویروس کرونا در جنوب و شرق انگلیس به ویژه در لندن باعث افزایش نگرانی معامله گران از بازگشت کابوس ویروس کرونا شده است. طبق اطلاعات منتشرشده، قدرت شیوع نوع جهش یافته کرونا در انگلیس ۹ برابر ویروس قبلی است اما هنوز کشندگی آن بیشتر از نوع معمولی اعلام نشده است. در پی شیوع ویروس جدید شاهد اعمال گسترده قرنطینه ها در انگلیس بوده ایم و بسیاری از پروازهای بین المللی به انگلیس متوقف شده است. نگرانی اصلی معامله گران این است که ویروس جهش یافته در برابر واکسن ها مقاوم تر باشند.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه