جهش دلار در معاملات جهانی

به گزارش رویترز، یک سال از مواجهه جهان با ویروس کرونا می گذرد و با توجه به روند فعلی در سال ۲۰۲۱ نیز شاهد باقی ماندن این ویروس در صدر کانون توجهات معامله گران خواهیم بود. جهان در حالی وارد سال نو می شود که کماکان محدودیت های زیادی در تجارت خارجی، گردشگری و سیاست های پولی وجود دارد و توان مالی کسب و کارها نیز به دلیل تبعات اقتصادی و تجاری کرونا به میزان محسوسی کاهش پیدا کرده است. کمبود نقدینگی یکی از اصلی ترین دلایلی است که می تواند احیای رشد اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهد.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، انتشار اخبار جهش ویروس کرونا در جنوب و شرق انگلیس به ویژه در لندن باعث افزایش نگرانی معامله گران از بازگشت کابوس ویروس کرونا شده است. طبق اطلاعات منتشرشده، قدرت شیوع نوع جهش یافته کرونا در انگلیس ۹ برابر ویروس قبلی است اما هنوز کشندگی آن بیشتر از نوع معمولی اعلام نشده است. در پی شیوع ویروس جدید شاهد اعمال گسترده قرنطینه ها در انگلیس بوده ایم و بسیاری از پروازهای بین المللی به انگلیس متوقف شده است. نگرانی اصلی معامله گران این است که ویروس جهش یافته در برابر واکسن ها مقاوم تر باشند.  

داده های منتشر شده تغییرات قیمتی اروپا برای سیاست گذاران اروپایی کماکان ناامید کننده پیش می رود: طبق اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط نرخ تورم در ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در دوازده ماه منتهی به نوامبر با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به منفی ۰.۳ درصد رسید تا نرخ تورم بیش از پیش از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این منطقه فاصله بگیرد. در سطح اتحادیه اروپا این نرخ به طور متوسط ۰.۲ درصد بوده که از ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه