صعود طلا با افزایش ریسک‌گریزی سرمایه‌گذاران/ پیش‌روی محتاط سرمایه‌گذاران

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ هفته جدید معاملاتی با خطر از سرگیری محدودیت‌های جدید و بازگشت توجه سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های امن با افزایش قیمت فلزات گرانبها شروع شد. بر این اساس طلای آتی فوریه با افزایش 1.30 دلاری به قیمت 1887.60 دلار و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با افزایش 0.482 دلاری به قیمت 26.51 دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام عمدتا روند نزولی در پیش گرفتند، در ایالات متحده دو شاخص از سه شاخص اصلی در پایان روز معاملاتی کاهش به ثبت رساند. بررسی روند حرکت شاخص‌ها در طول روز نشان دهنده آن است که در آغاز معاملات، شاخص‌ها نسبت به انتشار خبر ویروس جهش یافته و محدودیت‌های انگلیس واکنش بیش از حد نشان داده و واکنش‌ها در ادامه روز تعدیل شد. علیرغم توزیع واکسن کرونا در برخی از کشورهای جهان، اما بسیاری از کشورها در واکنش به این خبر ممنوعیت رفت و آمد به انگلیس را اعلام کردند.

اخبار مربوط به جهش ویروس کرونا در انگلیس در حالی منتشر می‌شد که اخیرا به دلیل توزیع واکسن کرونا، کمی آرامش در بازارهای ریسک پذیر حاصل شده بود. همزمان بازارها از انتشار خبر تصویب بسته محرک دوم 900 میلیارد دلاری ایالات متحده، در پی شیوع ویروس کرونا برای کمک به مشاغل و خانوارهای آمریکایی تاثیر گرفت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه