چهارمین صعود متوالی دلار

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، توزیع نخستین محموله های واکسن کرونا در شماری از کشورها آغاز شده است اما در انگلیس که نخستین کشور آغازکننده واکسیناسیون عمومی بود، برخی از افراد از واکنش آلرژیک بدن خود به واکسن خبر داده اند که همین مساله نیز باعث شد تا وزارت بهداشت انگلیس از افراد حساس بخواهد تا مشخص شدن راستی آزمایی این ادعا از واکسن زدن پرهیز کنند.  

بن بست در مذاکرات برگزیت کماکان ادامه دارد و نشریه سان از احتمال پایان دادن به مذاکرات توسط دولت بوریس جانسون خبر داده است. در صورتی که طرفین به توافق مشخصی بر سر چارچوب روابط خود در اینده نرسند باید به قوانین سازمان تجارت جهانی مراجعه کنند. با وجود این مساله، رشد اقتصادی در اروپا به میزان قابل توجهی تقویت شده است و نظرسنجی صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی آلمان نشان می دهد خوش بینی فعالان اقتصادی این کشور در ماه دسامبر تحت تاثیر اخبار مثبت واکسن کرونا به اوج خود در طول هفت ماه اخیر رسیده است.  

مرکز آمار اتحادیه اروپا گزارش نهایی خود از رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در سومین فصل سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که بر این اساس متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب مثبت ۱۲.۵ درصد و مثبت ۱۱.۵ درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو ۳۴.۳ درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۲۲.۸ درصد افزایش پیدا کرده است. این بهترین عملکرد اقتصادی کشورهای اروپایی از زمان تاسیس اتحادیه اروپا محسوب می شود.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه