وضعیت اختلاف شغلی سفیدپوستان و سیاه‌پوستان آمریکا چگونه است؟/ تحمیل نابرابری بر رنگین‌پوستان

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش وال استریت ژورنال، از دارندگان مدارک تحصیلی پیشرفته گرفته تا افرادی که در دبیرستان ترک تحصیل کرده‌اند، کارگران سیاه‌پوست در هر سطحی از تحصیلات نسبت به کارگران سفیدپوست، به میزان قابل توجهی نرخ بیکاری بالاتری را دارند، و باید اشاره کرد که این نابرابری در سال جاری، در طول رکود اقتصادی ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر ویروس کرونا و تعطیلی‌های ناشی از آن افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط وزارت کار، در ماه اکتبر، متوسط نرخ بیکاری 12ماهه برای سفیدپوستان با مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، 1.2درصد کمتر از سیاه‌پوستان با همین مدارک تحصیلی بود. برای افرادی که فقط دیپلم داشتند، این شکاف 4.7درصد بود.

گفتنی است که هر دو شکاف، از اوایل سال گذشته بیشتر شده است. در ژوئن 2019، میانگین نرخ بیکاری 12ماهه برای سفیدپوستان با مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، 0.7درصد کمتر از سیاه‌پوستان با همین مدارک بود. که کمترین شکاف از سال 2002 را نشان می‌داد. این تا حدودی نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان در سال جاری به طور نامتناسب مشاغلی را که در اختیار داشتند، از جمله در بخش‌های حمل و نقل، مهمان‌نوازی و هتلداری، از دست دادند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه