علامت بازدهی سکه و دلار تغییر کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ سکه به احتمال زیاد در ابتدای هفته بیشتر روند قیمت دلار را جدی‌تر خواهد گرفت و پس از آن منتظر آغاز به کار بازارهای جهانی خواهد بود. برخی فعالان باور دارند، با توجه به اینکه اخبار سیاسی تا حدی نسبت به چند هفته قبل متفاوت شده است، ممکن است روند افزایشی دلار در هفته جاری هم ادامه پیدا کند و در نتیجه منجر به رشد قیمت سکه شود. این در حالی است که عده دیگری باور دارند، بازار در مسیر سقوط خود یک اصلاح طبیعی را تجربه کرده است و در هفته جاری بار دیگر به جاده نزولی بازخواهد گشت. عده‌ای هم اعتقاد دارند، بازار ارز و سکه تقریبا دو هفته به دلیل تعطیلات کرونایی، باز نبوده است و باید رفتار معامله‌گران بزرگ در روز اول جدید کاری بازار را به دقت رصد و بر اساس آن موقعیت خرید یا فروش خود را تنظیم کرد.

به این ترتیب، می‌توان گفت عده زیادی از معامله‌گران تصمیم خاصی برای خرید یا فروش ندارند و در انتظار مشخص شدن وضعیت بازار در روز اول هفته هستند.

از جوسازی تا متغیرهای کلان اقتصادی

گفته می‌شود، عده‌ای از معامله‌گران به دنبال جوسازی پیرامون اتفاقات اخیر سیاسی هستند و به همین واسطه روز جمعه در معاملات پشت خطی خریدهای خود را بالا برده بودند. آنها تصور می‌کنند، با برجسته کردن تصمیم جدید مجلس می‌توانند نگرانی نسبت به تعویق رفع تحریم‌ها را مورد توجه بیشتری قرار دهند و اعتقاد دارند، در صورتی‌که قیمت دلار به بالای ۲۶ هزار تومان برود، خود به خود سمت و سوی انتظارات هم تغییر بیشتری پیدا خواهد کرد. با این حال، در آن سوی بازار، دسته‌ای از معامله‌گران باور دارند، با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا، قرار نیست فشار حداکثری ادامه پیدا کند. از نگاه آنها، همین موضوع کافی است که سمت و سوی انتظارات در بازار ارز و سکه تعدیل شده باشد و به همین خاطر هم از نگاه آنها، نباید انتظار رشد‌های سنگین در این دو بازار را داشت. به باور آنها، به‌رغم اصلاح‌های مقطعی، هر دو بازار در مسیر نزول تدریجی قرار خواهند داشت و از هر فرصت افزایشی به قصد فروش باید استفاده کرد. تنها در حالتی می‌توان انتظار تغییر جهت کلی قیمت‌های بازار را داشت که معامله‌گران به این نتیجه برسند که دولت جدید آمریکا مایل به مذاکره نیست و ایران هم گرایش چندانی برای توجه به خواست طرف مقابل ندارد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه