دلار عقب کشید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات، طرحی را آماده کرده اند که در صورت تصویب، ۹۰۸ میلیارد دلار اعتبار دیگر را برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور در برابر کرونا اختصاص می دهد. طبق طرح اولیه قرار است ۲۸۸ میلیارد دلار به حمایت از کسب و کارهای کوچک و ۱۶ میلیارد دلار برای توزیع واکسن کرونا در آمریکا تخصیص  یابد. همچنین ۳۰۰ دلار یارانه به صورت هفتگی به کسانی که بر اثر کرونا بیکار شده اند تعلق خواهد گرفت. پیش از این جمهوری خواهان خواستار تصویب یک بسته حمایتی ۵۰۰ میلیارد دلاری و دموکرات ها خواستار تصویب یک بسته ۲.۲ تریلیون دلاری بودند که پیشنهاد جدید می تواند به عنوان حد وسط باعث رضایت دو طرف شود.  

چشم انداز اقتصادی جهان رو به بهبود است و این مساله به نوبه خود باعث کاهش دارایی های امن تر و افزایش تقاضا برای دارایی های پرریسک شده است. در ماه نوامبر، رشد بخش تولیدات چین به بالاترین سطح خود در طول سه سال اخیر رسیده است و این مساله می تواند نقش رهبری چین در رهبری رشد اقتصادی جهان را تقویت کند. از سوی دیگر در اروپا زمان برای انگلیس و اتحادیه اروپا به سرعت در حال گذشتن است و طرفین هنوز نتوانسته اند به توافقی بر سر چارچوب روابط آینده خود با یکدیگر برسند. نخست وزیر اسکاتلند با انتقاد از روند فعلی مذاکرات برگزیت از برگزاری همه پرسی استقلال این منطقه از انگلیس دفاع کرده است.

حساسیت بازارهای مالی نسبت به خبر توسعه واکسن کرونا بیشتر شده است؛ چرا که اگر این تولید انبوه این واکسن ها بیشتر از حد انتظار طول بکشد یا واکسن ها اثربخشی لازم را در بین تمامی سنین و گروه ها نداشته باشند، احتمالا شاهد اعمال جدید قرنطینه ها و تعطیلی کسب و کارها خواهیم بود؛ به ویژه آن که این قرنطینه ها هزینه اقتصادی کاملا قابل توجهی دارند. برای مثال، یک مدل سنجی صورت گرفته توسط مدرسه کسب و کار پاریس و دانشگاه میلان ایتالیا نشان می دهد که بین ماههای می تا مارس قرنطینه سراسری به میزان ۱۶۸ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت زده اما جان حدود ۲۹ هزار نفر را نجات داده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه