سرعت کاهش سکه کند شد

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ سکه که در انتهای هفته گذشته در محدوده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار داشت، در هفته جاری تا محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین رفت. صحبت‌های معامله‌گران نشان می‌داد که در فضای مجازی و معاملات آنلاین، برخی افراد حاضر شده بودند که سکه خود را با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم به فروش برسانند.

ریزش حدودا ۲ میلیونی سکه در دو هفته اخیر موجب شده است که انتظارات کاهشی تا حد زیادی در این بازار تقویت شود. در این میان، عده زیادی انتظار دارند، بازار در هفته جاری هم به روند نزولی خود ادامه دهد و حتی به زیر مرز حمایتی مهم ۱۰ میلیون تومانی برود. آخرین بار در تیرماه فلز گرانبهای داخلی در کانال ۹ میلیون تومانی مورد معامله قرار گرفته است. پس از آن بارها بازار در برابر ریزش به زیر ۱۰ میلیون تومان مقاومت کرد. همین مساله باعث می‌شود که برخی از معامله‌گران عنوان کنند که افت بیشتر سکه دشوار است و ممکن است در هفته جاری این فلز گرانبها در برابر نزول بیشتر مقاومت کند. آنها حتی کاهش سرعت نزول سکه را نشانه‌ای از آن دانستند که معامله‌گران کاهشی در حال خروج از بازار هستند.

با این حال، باید به این نکته دقت کرد که افت سکه در دو هفته اخیر با قدرت زیادی از سوی عوامل بنیادی حمایت شده است و در صورتی که در هفته جاری هم این حمایت‌ها ادامه پیدا کند، بعید نیست که فلز گرانبهای داخلی رکورد کاهشی دیگری را نیز به ثبت برساند. نیم‌سکه هم در دو هفته اخیر افت شدید قیمت را تجربه کرده است. نیم سکه روز پنج‌شنبه ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. این قیمت بیش از ۸ درصد کمتر از پنج‌شنبه دو هفته پیش بود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه