نارضایتی تهران از سئول

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مدتی است که رایزنی‌های ایران و کره جنوبی برای استفاده ایران از دارایی‌های بلوکه شده‌اش در کره که برخی آن را هفت میلیارد دلار و برخی بیشتر از این مبلغ عنوان می‌کنند، در جریان است. مبلغی که در ازای خرید میعانات گازی از ایران بوده و از سپتامبر ۲۰۱۸ به بهانه تحریم‌های آمریکا در حساب‌های دو بانک کره‌ای مانده  است. اخبار رسیده هم حکایت از آن دارد که به رغم پیشرفت‌های جزیی در این مسیر، ولی کماکان کره‌ای‌ها اقدامی که رضایت ایران را به همراه داشته باشد اصلا صورت نداده‌اند و همچنان شاهد سنگ اندازی‌های سئول در این مسیر و بهانه تراشی‌های بی اساس به تبعیت از آمریکا هستیم.

آنچه به صورت جزیی اتفاق افتاده، اصلا به هیچ وجه رضایت بخش نیست

آنگونه که در آخرین موضع گیری «سعید خطیب زاده» سخنگوی دستگاه دیپلماسی در روز دوم آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره عنوان شد که مذاکرات در جریان است و برخی پیشرفت‌ها هم حاصل شده، ولی مشکلات هنوز کاملا مرتفع نشده است.

این دیپلمات ارشد ایرانی برخی سنگ اندازی‌ها و عدم شناخت‌ها نسبت به تعهدات دولت کره را مانع از این کار برشمرد و در عین حال گفت که بانک مرکزی و وزارت بهداشت و نهادها و وزارتخانه‌های مسئول به دقت جلو می‌روند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه