عقب نشینی دلار

به گزارش رویترز، پیش بینی می شود تا بهار آینده واکسن های موثر در مقابله با کرونا در اختیار  بخشی از عموم مردم قرار گیرد. جیمز بولارد،  رییس دفتر منطقه ای بانک مرکزی آمریکا در سنت لوییس گفته است که این واکسن ها به منزله چراغی هستند که در انتهای تونلی تاریک دیده می شود. بولارد که برای شرکت در اجلاسی عازم فنلاند  شده بود، با اشاره به تبعات سنگین اقتصادی کرونا بر روی اقتصاد جهانی افزود: داده ها نشان می دهند که شرایط در بسیاری از بخش ها هنوز فاصله زیادی تا سطح قبل از بحران دارد اما خبر خوب این است که نه تنها عقب گرد متوقف شده بلکه روند صعودی نیز از سر گرفته شده است و من به رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم و سه ماهه نخست سال بعد امیدوارم.  

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تنش های بین چین و آمریکا ممکن است در روزهای پایانی دولت ترامپ شعله ور شود و این مساله رویکرد احتیاطی معامله گران را در کوتاه مدت افزایش داده است. طبق اسنادی که به دست رویترز رسیده، ممکن است دولت ترامپ۸۹ شرکت چینی را به دلیل همکاری آن ها با ارتش چین تحریم کند که در بین آن ها نام شرکت های مطرح هوافضای چین نیز دیده می شود. به عقیده برخی کارشناسان، از آنجا که بایدن به دنبال ترمیم روابط با پکن به ویژه در حوزه تجاری خواهد بود، ترامپ در تلاش است تا در روزهای پایانی دولت خود جلوی عادی سازی سریع روابط را بگیرد و به همین منظور تحریم ها علیه شرکت های چینی روز به روز در حال گسترش است.  

شرکت دارویی فایزر، از آغاز مطالعات جدید بررسی اثر واکسن این شرکت با تمرکز بر نوجوانان خبر داده است که با وجود نرخ مرگ و میر پایین در بین سایر گروه های سنی، معمولا ناقلین ویروس کرونا هستند بی آن که علایم بالینی محسوسی داشته باشند. پیش از این نتایج واکسن بر روی گروه سنی سالمندان بسیار رضایت بخش بوده است. مرکز تحقیقات دارویی آکسفورد نیز از موثر بودن واکسن تولیدی خود خبر داده است.  

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه