تشدید بحران در بازارهای جهانی سینما

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، اما مصائب کج‌دار و مریز با این اپیدمی به سینمای ایران منحصر نمی‌شود و اکنون کل صنعت فیلم‌سازی و چرخه نمایش فیلم در جهان با دست‌اندازهای مشابهی مواجه است؛ به‌عنوان مثال این‌روزها با اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا بیش از ۷۰۰ سالن سینمای دیگر در آمریکا و ۶۰ سالن در کانادا بار دیگر تعطیل شده‌اند. درحال‌حاضر در مجموع ۲۶۰۰ سالن سینما در آمریکا فعال هستند و سالن‌های نمایش فیلم در نیویورک و لس‌آنجلس که مهم‌ترین بازارهای سینمایی آمریکا هستند نیز ماه‌هاست در تعطیلی به سر می‌برند.

 البته در میان کشورهایی که با قرنطینه مواجه بوده‌اند تنها سالن‌های سینمای چین، کشور خاستگاه این ویروس، توانسته‌اند تا حد زیادی از مهلکه جان سالم به در ببرند و رونق گذشته را بازیابند. وضعیت سینماهای این کشور پس از شیوع کرونا درحال بهبود است. فیلم جنگی «ایثار» از سینمای چین که اواخر اکتبر راهی پرده‌ها شد، تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار فروخته است. فروش سینماهای چین هر چند در مقایسه با همین مقطع زمانی از سال پیش با افت ۷۳ درصدی روبه‌رو است، ولی سینماهای این کشور از درآمد سینماهای آمریکا که بزرگ‌ترین گیشه جهانی بوده‌اند، پیشی گرفته‌اند و بیش از ۹۰ درصد سینماهای چین مشغول فعالیت هستند. همین عامل باعث شده کمپانی برادران وارنر سازنده آمریکایی فیلم «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» تصمیم بگیرد از ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) یعنی یک هفته جلوتر از آنکه این فیلم در سینماهای آمریکای شمالی به نمایش درآید آن را در کشور چین به نمایش بگذارد. پیش از این فیلم اصلی «زن شگفت‌انگیز» فروشی ۵/ ۹۰ میلیون دلاری را در سال ۲۰۱۷ در چین تجربه کرده و در مجموع ۸۲۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته بود. چنین پیشینه‌ای و همچنین وضعیت امن‌تر نمایش در این کشور موجب شده است کمپانی‌های آمریکایی به سوی این بازار بزرگ فیلم چشم بدوزند تا اوضاع اقتصادی خود را از این طریق بهبود بخشند.

 پرفروش‌های هفته

فیلم ترسناک «عجیب و غریب» با فروش تنها ۲/ ۱ میلیون دلاری، پرفروش ترین فیلم گیشه هفتگی سینمای آمریکا شد.

به گزارش «ایسنا» به نقل از ورایتی، فیلم کمدی ترسناک «عجیب و غریب» به کارگردانی «کریستوفر لندون» محصول مشترک یونیورسال و بلوم هاوس با ثبت فروش ۲/ ۱ میلیون دلاری در ۲۰۵۷ سالن سینما در صدر گیشه هفتگی سینمای آمریکا قرار گرفت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه