پلوسی: آمریکا در بحران اقتصادی فرو رفته است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرد آمریکا در بحران اقتصادی به سر می‌برد و هفده میلیون کودک امنیت غذایی ندارند.

بر این اساس، پلوسی با اشاره به نزدیک شدن روز شکرگزاری در آمریکا گفت: مردان و زنان نیروی مسلح ما ایمنی را برقرار می‌کنند. ما از آن‌ها و خانواده هایشان به خاطر فداکاری‌هایی که برای دموکراسی و آزادی می‌کنند تشکر می‌کنیم. ما امسال به شیوه مرسوم نخواهیم توانست در کنار هم باشیم، اما به صورت مجازی در کنار هم خواهیم بود تا از خداوند به خاطر برکاتش تشکر کنیم. ما این کار را در حالی انجام می‌دهیم که امسال ۲۵۰ هزار آمریکایی جان خود را به دلیل همه گیری ویروس کرونا از دست دادند. تعداد مبتلایان روزانه در هفته گذشته به صورت متوسط بیش از ۱۶۰ هزار بوده است. میزان شمار افراد بستری هم در ظرف سه روز متوالی در هفته گذشته به حد بی سابقه‌ای رسید.

وی افزود: بیش از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و این رقم افزایش خواهد یافت. در بخش اقتصادی، بیش از ۲۰ میلیون نفر بیکار شدند و به زودی مزایای بیکاری آن‌ها منقضی خواهد شد. تاکنون میلیون‌ها نفر فقیر شده اند و ایمنی و امنیت غذایی ندارند و با خطر اعتیاد روبرو هستند. این چیزی است که در قلب ما باعث ناراحتی می‌شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه