طلا در مدار افزایش قیمت قرار گرفت/ ثبات قیمت فلزات گرانبها علیرغم تولید واکسن جدید

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ تضعیف شاخص دلار آمریکا و افزایش قیمت نفت خام از جمله مواردی بود که روز گذشته در افزایش قیمت طلا تاثیرگذار بود. معاملات آتی طلای دسامبر روز گذشته با افزایش 5.30 دلاری به قیمت 1891.50 دلار و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با افزایش 0.055 دلاری به قیمت 24.83 دلار معامله شد.

روند معاملات طلا روز گذشته در حالی پیش رفت که خبر تولید واکسن کووید – 19 از سوی شرکت مدرنا هم منتشر شده بود؛ در شرایطی که فایزر و بایون‌تک از موفقیت 90 درصدی واکسن خود خبر داده بودند، مدرنا خبر داد که واکسن تولیدی این شرکت از موفقیت 94.5 درصدی برخوردار است. این در شرایطی است که تا به امروز بیش از 11 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به کرونا شده‌اند و بیشتر بیمارستان‌ها در این کشور تقریبا تکمیل ظرفیت شده‌اند. به نظر می‌رسد این واکسن‌ها طی یک بازه زمانی سه ماهه و حتی کمی بیشتر به دست مصرف کنندگان در اروپا و آمریکا خواهد رسید. عده‌ای بر این باورند که پس از این دوره زندگی تا حدود زیادی به شرایط عادی بازخواهد گشت.

بر این اساس روز گذشته، بازارهای جهانی سهام عمدتا روند صعودی در پیش گرفتند، در ایالات متحده هم هر سه شاخص اصلی در یک روند جهشی معاملات را به پایان بردند. گفته می‌شوند جهش بازارهای جهانی بدون تردید وابسته به امیدی است که تولید واکسن جدید ایجاد کرده و سرمایه گذاران را به سمت دارایی‌های ریسک پذیر سوق داده است. افزایش سرعت رشد اقتصادی از جمله مواردی است که به تبع تولید واکسن به وقوع خواهد پیوست.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه