دلار عقب نشست

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ در دولت ترامپ مناقشات دو طرف به سرعت به حوزه تجاری و سرمایه گذاری کشیده است که حتی فاز نخست توافق تجاری نیز نتوانست روابط دو طرف را به حالت قبل بازگرداند. رف چینی در واکنش به این خبر نسبت به عواقب رگونه اقدام نسنجیده هشدار داده است. 

تلاش های دولت ترامپ برای تقابل با چین در شرایطی انجام می شود که طرف های خارجی به دنبال حضور پررنگ تر در بازار دومین اقتصاد بزرگ جهان هستند و داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در این کشور در ۹ ماه نخست امسال به ۸۰۱ میلیارد یوان ( ۱۱۵ میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶.۴ درصد افزایش نشان می دهد.

پیش از این تنش های تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا بالا گرفته و اتحادیه اروپا با انتقاد از رویکرد آمریکا در مذاکرات و اشاره به پیشرفت اندک در مذاکرات طرفین اعلام کرده بود حدود چهار میلیارد دلار تعرفه تجاری بیشتر بر روی واردات خود از آمریکا وضع خواهد کرد. پیش از این سازمان تجارت جهانی در پرونده شکایت اتحادیه اروپا از آمریکا، حق را به این اتحادیه داده بود. با این حال اتحادیه اروپا اعلام کرده است در صورتی که آمریکا از موضع قبلی خود در اضافه کردن تعرفه ها عقب نشینی کند، تعرفه های جدید اروپا نیز ملغی خواهد شد.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه