کاهش حباب در بازار سکه

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛  با ثبت این افت، میزان بازدهی فلز گرانبهای داخلی نسبت به سقف تا‌ریخی خود به بالای منفی ۲۳درصد رسید. سکه در بیست و چهارمین روز مهرماه، روی عدد ۱۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان قرار داشت که بالاترین قیمت تا‌ریخ این فلز گرانبها بود.

قیمت ربع‌سکه و نیم‌سکه هم در همان تا‌ریخ ۲۴ مهرماه سقف تا‌ریخی خود را تجربه کرد؛ ولی سکه‌های کوچک کمی کمتر از سکه امامی کاهش پیدا کردند. قیمت نیم‌سکه در روز شنبه نشانگر حدود ۲۲ درصد افت نسبت به سقف تا‌ریخی خود بود. ربع‌سکه هم افت ۲۲‌درصدی را نشان می‌داد. ربع‌سکه دیروز حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ارزش داشت،‌ حال آنکه سقف قیمتی آن در اواخر مهرماه کمی بیش از ۶ میلیون تومان بود. کمترین افت نسبت به سقف قیمتی را دلار تجربه کرده است که نزدیک به ۱۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است. دلار دیروز ۵۰ تومان افت کرد و به بهای ۲۶ هزار و ۹۵۰ تومان رسید. این قیمت در حدود ۵هزار تومان کمتر از قیمت ۲۴‌مهر اسکناس آمریکایی بود.

حباب سکه امامی یک ماه پیش بالای ۲میلیون تومان بود، با این حال‌ روز شنبه میزان حباب این فلز گرانبها به حدود ۵۰۰هزار تومان رسید که فاصله یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با سقف یک ماه قبل داشت. کاهش حباب در بازار سکه نشان می‌دهد که قیمت این فلز گرانبها در مسیر طبیعی‌تری قرار گرفته و در حال‌ نزدیک‌شدن به ارزش ذاتی خود است. روز گذشته‌ در حالی‌ در بازار آزاد سکه امامی در حوالی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شد که ارزش ذاتی آن حدود ۱۲ میلیون تومان بود. زمانی‌که سکه در بازار با قیمت‌های بالای ۱۶‌میلیون تومان به‌فروش می‌رفت، ارزش ذاتی سکه در میانه کانال ۱۴ میلیون تومانی قرار داشت.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه