رکورد انتخاباتی در آمریکا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ این موضوع می‌تواند دو دلیل داشته باشد؛ ترس از کرونا به‌دلیل ازدحام در روز سوم نوامبر و دیگری اشتیاق مردم برای بیرون راندن دونالد ترامپ از کاخ سفید. اما هرکدام از این دو عامل نیز در نظر گرفته شود، در آمریکا یک رکورد بی‌سابقه ثبت شده است. به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، در حالی که تنها کمتر از یک هفته دیگر به انتخابات آمریکا مانده است، موج حضور رای دهندگان در رای‌گیری زودهنگام قابل مشاهده است. این دقیقا نزدیک به نیمی از افرادی است که در کل انتخابات سال ۲۰۱۶ شرکت کرده بودند. بنابر آمارها تاکنون میزان رای زودهنگام برابر با ۵۴ درصد از رای کل واریزشده در انتخابات ۲۰۱۶ است.

ترس از بیماری پاندمی، ترس از تاخیرهای پستی و افرادی که متاثر از مناظرات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رای رفتند، یک موج بی‌سابقه در رای‌گیری زودهنگام آفریده است. تا روز سه‌شنبه به وقت آمریکا، افزون بر ۵/ ۶۹ میلیون نفر رای خود را از طریق پست یا زودهنگام ثبت کردند و به نظر می‌رسد که ادامه این رویه به خلق یک رکورد تازه در انتخابات آمریکا منجر شود. رای‌گیری زودهنگام حتی در ایالت‌های موسوم به میدان نبرد امسال بسیار چشمگیر بوده؛ حتی رای‌گیری‌ها در برخی مناطقی که غیرمعمول بسته شده‌اند نیز عجیب بوده است.

در تگزاس تا ۲۷ اکتبر نزدیک به ۸۷ درصد از رای سال ۲۰۱۶، در انتخابات زودهنگام محقق شده است. در فلوریدا نیز دو سوم از آرایی که در سال ۲۰۱۶ در این ایالت حساب شد، در انتخابات زودهنگام سال جاری واریز شده است. این رقم در کارولینای شمالی ۷۲ و در جورجیا ۷۱ درصد است. ویسکانسین و میشیگان هر دو در نیمه راه قرار دارند. مایکل مک دونالد، استاد علوم سیاسی در دانشگاه فلوریدا که اطلاعات پیش بینی از انتخابات سال جاری را بر اساس رای‌گیری زودهنگام جمع‌آوری می‌کند، می‌گوید: «این ارقام بی‌نظیر هستند.» این روند به این معنی است که در رای‌گیری حضوری در روز انتخابات احتمالا پیشتازی با جمهوری‌خواهان باشد و دموکرات‌ها نیز ممکن است بر اساس جدول‌بندی آرای غیابی جایگاه خود را به دست آورند.

مقامات کارزارها و کارشناسان انتخاباتی هنوز در حال تلاش برای تعیین گستردگی آرا هستند تا تخمین بزنند این مقدار از حضور مردم در انتخابات زودهنگام به سود کدام‌یک از دو حزب اصلی است. آنها می‌خواهند علت اصلی اشتیاق حضور مردم در انتخابات زودهنگام را متوجه شوند. مک دونالد در یک نوشته اذعان می‌کند که ادامه حضور مردم در رای‌گیری زودهنگام موجب می‌شود تا پیش از روز انتخابات در سوم نوامبر، رکورد حضور مردم در انتخابات سال ۲۰۱۶ شکسته شود.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه