آیا بازارها به استقبال بایدن می‌روند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که در ماه‌های اخیر معامله‌گران حساب زیادی روی نوسانات بالای بازارها به‌دلیل احتمال طولانی شدن نتیجه انتخابات سوم نوامبر و همچنین احتمال جنجالی شدن این انتخابات باز کرده بودند، اما اکنون شاخص‌ها نشان می‌دهد این انتظارات تا حد زیادی تعدیل شده است.

در حقیقت اختلاف نسبتا معنادار بایدن از ترامپ، سبب شده است بازارها اکنون بیشتر در انتظار یک نتیجه قاطع و سریع باشند. از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که پیروزی بایدن در انتخابات پیش رو با استقبال بیشتری از سوی وال‌استریت روبه‌رو خواهد شد. در حالی که تصوری قدیمی وجود دارد که جمهوری‌خواهان به‌دلیل سیستم مالیاتی مهربان‌تر ارتباط بهتری با وال استریت دارند، اما به‌نظر می‌رسد حداقل در انتخابات امسال تصویب بسته‌های حمایتی با ابعادی بزرگ‌تر، از اهمیت بیشتری برخوردار است. به همین دلیل بازارها با آغوش بازتری از موج آبی در کاخ سفید و کنگره استقبال خواهند کرد.

تغییر جهت وال‌استریت

با وجود اینکه بازارهای بورس آمریکا روز دوشنبه با موجی از فروش روبه‌رو شدند، اما تحلیلگران عقیده دارند که رفتار سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد آنها اکنون احتمال یک نتیجه سریع در انتخابات آمریکا را بیشتر می‌دانند و از همین رو نیز انتظارات نوسان در ادامه سال جاری میلادی نیز نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده است. همچنین آن بخش از گروه‌های سهامی آمریکا که به رشد اقتصادی حساسیت زیادی دارند در ماه اکتبر روندی صعودی داشتند و این در حالی بوده است که بازدهی اوراق خزانه‌داری ایالات متحده با کاهش قیمت این اوراق افزایش پیدا کرده است. در حقیقت احتمال نوسانات در باقی‌مانده سال ۲۰۲۰ در این بازارها به وضوح کاهش پیدا کرده است، در حالی که ماه‌ها وضعیت به این ترتیب بود که رفتار سرمایه‌گذاران نشان می‌داد آنها در انتظار بازاری پر نوسان تا ژانویه ۲۰۲۱ هستند.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه