دلار عقب رفت

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دانشگاه آکسفورد که در حال حاضر یکی از پیشروترین مراکز علمی جهان در مقابله با ویروس کرونا محسوب می شود از رضایت بخش بودن نتیجه اولیه آزمایش واکسن ساخت خود بر روی افراد میانسال و سالمند خبر داده هر چند که اعلام کرده است هنوز برای تعمیم استفاده از این واکسن روی همه مردم جهان اطمینان خاطر وجود ندارد و نیاز به آزمایش های بیشتری است. جهش های ژنتیکی ویروس کرونا و رفتار متفاوت آن در نقاط مختلف جهان رسیدن به نسخه ای واحد برای مقابله با آن را بسیار دشوار ساخته است.  

با وجود ادعاهای قبلی ترامپ و برخی مقامات دولت وی در توزیع واکسن کرونا تا پیش از انتخابات، به نظر نمی رسد تا پایان سال خبری از واکسن کرونا باشد به ویژه آن که هنوز نتایج استفاده از نمونه های اولیه در مقیاس وسیع مشخص نشده است. آماده نشدن واکسن مقابله با کرونا در شرایطی رخ می دهد که ابتلا به کووید-۱۹ همزمان با شروع فصل سرما در بسیاری از کشورهای جهان به سطح نگران کننده ای رسیده و این مساله باعث بازگشت برخی از محدودیت ها شده است. وضعیت به ویژه در اروپا هشدارآمیز است و فعالان بازار نگران اند ضربه دیگری به پیکر کم جان اقتصاد این کشورها وارد شود. لهستان، مجارستان و جمهوری چک از رکوردشکنی تعداد مبتلایان روزانه به کرونا خبر داده اند و در ورشو- ساعت مجاز برای حضور مردم در فروشگاه ها محدود شده است.  

تاکنون بیش از ۴۴ میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۹ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۶۶۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۲۳۱ هزار و ۷۹۰ نفر، برزیل با ۱۵۷ هزار و ۵۲۸ نفر، هند با ۱۲۰ هزار و ۵۴ نفر، مکزیک با ۸۹ هزار و ۱۷۱ نفر و انگلیس با ۴۵ هزار و ۳۶۵ نفر بوده است.

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه