تحلیل کارشناسی از دستورالعمل جدید استخراج رمز ارز

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رمز ارزها نوعی پول دیجیتال هستند که به صورت فیزیکی معامله نمی‌شوند بلکه تنها در بستر فضای مجازی قابلیت معامله دارند و برای خرید و فروش آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، این نوع پول‌ها مستقل و بدون وابستگی به یک بانک مرکزی عمل می‌کنند.  از آنجا که این صنعت سابقه چندانی در کشور ما ندارد، در افکار عمومی شناختی نسبت به رمز ارزها وجود ندارد و تاکنون این صنعت امکان رشد و گسترش آن در کشور فراهم نشده است.  

جدیدترین دستورالعمل استخراج رمز ارزها 

در این زمینه، جدیدترین دستور العمل استخراج رمز ارزها اعلام شده است که طبق آن رمز ارزهای استخراج شده تنها برای تأمین ارز واردات کشور و بر اساس مقرراتی که بانک مرکزی تعیین می‌کند، قابل مبادله خواهند بود. همچنین، استخراج کنندگان باید رمز ارز دست اول تولید شده را تا سقف مجاز و به صورت مستقیم (بدون واسطه) به کانال‌های معرفی شده بانک مرکزی عرضه کنند.

علیرضا شامخی_تحلیلگر رمز ارز درباره تصمیمات جدید برای استخراج رمز ارزها با بیان اینکه آیین نامه سال گذشته به اندازه کافی صنعت رمز ارز را دچار اختلال کرده گفت: آیین نامه قبلی، استخراج رمزارز را با ریسک ریالی در بخش هزینه‌ها مواجه کرده بود. حالا با اضافه شدن بندهای جدید به این آیین‌نامه، چند ریسک‌ دیگر هم به این صنعت افزوده شده است. 

;
دیدگاه خود را ارسال کنید

دیدگاه